Yesterday's state of mind

Ibland lever man verkligen i gårdagen. Gör ni det med? Jag är en människa som på senare
år har blivit bättre på att sluta älta saker som hänt, och so far so good, men ett beroende
brukar ju ersättas med ett nytt, inte sant? Nu lever jag i framtiden istället, kanske inte alltid,
men alldeles för ofta.


Varför kan vi människor inte bara leva i nuet? Tänk vad mycket lyckligare alla hade varit
om de bara kunde låta saker komma som de kommer. Ofta kan man ju ändå inte göra så
mycket åt vad som sker. Egentligen är det så självklart hur man borde tänka. För ett tag
sedan köpte jag en meditations-CD, tänkte att jag skulle lära mig att ta det lite lugnare.
Visst funkade det, men jag kom aldrig igång att använda den så ofta som jag tänkt. Bättre
blev det nu när jag har hand om en vovve, då kommer jag ut mer och rör på mig oftare,
vilket faktiskt på bara en och en halv vecka har hjälpt. Jag vet inte vart jag vill komma
med detta, förutom att vi borde ta bättre hand om oss själva. Och om varandra, speciellt
om varandra.


Förresten så funderar jag på att radera alla tidigare inlägg i den här bloggen och börja om.
Mycket som finns här är inte jag längre och sånt behöver man inte. Visst skulle jag kunna
starta en ny blogg, men rockfen.blogg.se har ju funnits ett tag och jag vill ha kvar adressen.
Vi får se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0