Nu ska jag ta tag i mig själv

Det går en vecka mellan varje inlägg. Trots att jag verkligen tycker att det är roligt att blogga så
går tiden så snabbt, man hinner knappt med. Så vad hittar jag på? Jag tecknar som aldrig förr!
Jag är t.o.m. nästan klar med ett motiv och har börjat på ett nytt, känns himla skönt. Vissa dagar
när jag sitter på jobbet så existerar inte något annat än teckna i huvudet på mig, vill bara hem,
stänga in mig, teckna så att fingrarna glöder. Så jäkla skönt. <3


Idag promenerade jag till jobbet, istället för klämdag blir denna fredag en jobbdag, inte mig
emot även om jag hade föredragit några fler timmars sömn inatt, haha. Hursomhelst, lyssnade
på Apocalyptica och förundrades över hur musiken överenstämmer med mina känslor.
Det är coolt hur ordlös musik kan kännas så lättolkad men ändå så komplex i sitt budskap,
hur toner kan vara lika tydliga som ord som viskas rakt in i ens medvetande och lugnar.
I denna tid av ständiga intryck, idéer som vill forsa ur mig på samma gång, så behöver jag lite
balsam för själen. *


Farewell med Apocalyptica. Cellon är vackrare än någon sång, det är nästan
överjordiskt ibland när man promenerar med detta i öronen. Speciellt på tidiga
mornar, när man nästan är ensam utomhus. Magiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0