Nattbloggarn är igång!

Bloggare kan ju diskuteras, men ni förstår poängen. Sitter här och kluddar lite innan sängdags,
visste inte alls vad jag skulle hitta på så fingrarna fick gå sin egen väg med pennan. Som vanligt
blir jag aldrig klar, och jag antar att det nya skissblock som införskaffades idag även det kommer
att innehålla halvfärdiga skisser som kan bli något, om jag bara får tummen ur...


Men sån är jag faktiskt, börjar på en sak och medan det sker kommer jag på ännu en idé, ännu
ett motiv. Ofta stannar det vid just tankar, men idag kom en del av det på papper. Ett fragment. Inser
dock att jag börjat bli bättre på att lägga ifrån mig saker för att sedan återkomma till det, känns bra
att se. Nobody wants to be a quiter, right?


Älskar att jobba med just blyerts, det är väl det som varit min favorit genom tiderna. På senare tid
har det fått ge utrymme åt de underbara pastellkritorna, och det var nog flera år sedan jag satt
såhär mitt i natten för mig själv och tecknade. På ett konstigt sätt känner jag mig som femton igen,
framförallt eftersom dagens motiv blev allas vår käre Corey Taylor. Han återkom ofta i mitt kladd
på den tiden. Tänk att jag snart är 20 år. Det känns som om man befinner sig i slutet av en era,
även om det förmodligen inte kommer att vara så stor skillnad när man väl fyllt. Åldern är ju trots
allt bara en siffra?


Jag känner att jag glider ifrån ämnet, sedan inser jag att detta inlägg inte ens har ett sådant.
Åh vad flummig jag är, en riktig konstnärssjäl. Ajabaja. Nu ska jag lägga mig i alla fall.
Hoppas ni sover gott där ute! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0