Michael Jackson

Jag har känt mig ganska oberörd när tidningsrubrikerna skrikit ut de senaste händelserna, varje
rubrik värre än den andra. De flesta gånger har jag inte ens brytt mig om att köpa tidningen, för det
har känts så långt bort, så overkligt. Även om jag aldrig gillat Michael Jacksons musik (jag vet att
man inte får säga så, speciellt nu när han är död) så har han ju blivit ett fenomen även för mig och
han har funnits så länge jag levt.


Jag blir framförallt så förbannad på media, som inte lämnar familjen ifred och som ständigt bombar
oss med nyheter om varje steg familjemedlemmarna tar. Det är inte värdigt! De är ju bara en vanlig
familj med en son/bror/pappa som dött, varken bättre eller sämre än någon annan. Och visst har
Michael Jacksons död nyhetsvärde, men man behöver faktiskt inte få reda på precis allt, jag har i
alla fall inget behov av det av respekt för familjen.


Jag beundrade Michael Jackson för hans dans och för hans musikvideor, men jag vet att han
betydde mycket mer för många andra. Oavsett så tror jag att han har det bättre nu, utan den press
han levde under. Det ska ingen människa behöva utstå.


Michaels handavtryck på Liseberg, där folk lagt blommor och vinster.
Tyckte att det var fint gjort.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0