Nu är tiden inne

Jag känner nu, mer än någonsin, att det är mycket som jag passivt låter bli att förändra, fastän
jag innerst inne vill att just förändring ska ske. Jag vill bli vegetarian, för jag sympatiserar inte
med att äta djur egentligen. Jag vill lära mig mer om en viss religion, för även om jag varit ganska
avigt inställd till religion så dras jag till denna och tänker på det ofta. Jag vill bli snällare mot mig
själv, ta hand om min kropp bättre, få lite rutin på saker och ting. Jag vill sträva efter att inte bara
jobba, äta och sova, utan att faktiskt ägna mig åt saker som betyder.


Jag vill jobba mer med mig själv, samtidigt som jag inte längre vill rikta in mig så mycket på mig
själv. Jag vill lära mig att se mig själv som en del av naturen, en som tar men som också ger.
Det är det jag vill: Leva i samklang med naturen. Viljan är stor.


Jag ska köpa in mat som jag känner att jag vill äta. Oavsett vad andra tycker. Jag ska köpa in
böcker för att lära mig saker som jag vill lära mig. Det börjar idag, sakta med säkert.
Banne mig!

Kommentarer
Postat av: vicky

you go emelie! :D

2009-01-19 @ 22:47:00
Postat av: bella

Woho! Duktig du är!!

2009-01-26 @ 11:54:16
URL: http://lellamilto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0