Mitt 2008. *

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag lärde mig att släppa in en ny person i mitt liv, Manne. Det krävde mycket
mod från min sida och en rejäl portion självinsikt, men det är en värdefull resa!
Var också ute och festade en hel del i början av året, vilket var helt nytt för mig.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Nej, det blev inga direkta nyårslöften, det brukar inte bli det. Jag har en tendens
att vilja allt på en gång, så något konkret får jag inte till. Men jag får fila på det
tidigare nästa gång. ^^

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nej, ingen av mina vänner.

4. Dog någon som stod dig nära?
Jag lärde mig vad sorg innebär detta året, faktiskt. Min kompis Debbie, en f.d.
klasskompis Nalle och min kusin Oskar valde att avsluta sina liv detta år.
Min gammelmormor dog också, hon hann bli över 91 år gammal. De är saknade.

5. Vilka länder besökte du?

Spanien, Frankrike, Luxemburg, Danmark, England.

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?

Jag skulle vilja veta mer vad jag vill med livet, vad jag vill satsa på för yrke,
exempelvis.

7. Vilka datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?

Den 25 juni 2008 - Jag träffade Manne "på riktigt"
Den 4 mars 2008 - Oskar dog
Den 4 september 2008 - Gammelmormor dog

8. Vad var din största framgång 2008?

Mitt Cambridgecertifikat, att jag kunnat få jobb på Harrod's om jag velat,
att jag fick jobb som egentligen kräver flera års utbildning t.ex. ^^

9. Största misstaget?

Jag ångrar att jag inte tog det lite lugnare sista tiden på gymnasiet.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Jag har haft den högsta febern jag haft - över 40 grader.

11. Bästa köpet?

Min systemkamera!

12. Vad spenderade du mest pengar på?

Det är väldigt svårt att säga... Hmm, det blev mycket kläder och fika.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Manne, min ökande självständighet, mina underbara vänner.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?

Kiss me - Six pence none the richer (Min och Mannes låt)
Lovestoned - Justin Timberlake (Partylåt!)

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Jag vet inte, hela året har varit en bergochdalbana. Periodvis lyckligare,
periodvis ledsnare.

16. Vad önskar du att du gjort mer?

Haft mer självinsikt, hävdat min rätt mer.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Klankat ner på mig själv, litat på människor som sedan försvunnit och svikit.

18. Hur tillbringar du julen?

Åh, som den ska tillbringas: Med familj!

19. Blev du kär i år?

Ja, det blev jag. <3

20. Hur många one night stands?

Inga.

21. Favoritprogram på TV?
Kollar inte mycket, men Top Model är kul faktiskt. Har kollat mycket film dock!

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Jag hatar ingen människa, och ja, det är ett aktivt val. Visst har jag kunnat vara
arg, men inte hatat.

23. Bästa boken du läste i år?

Ingen aning! Jag läser så mycket så det är svårt att tänka på bara en.

24. Största musikaliska upptäckten?

Muse är ett nytt band jag upptäckte.

25. Något du önskade dig och fick?
Kärlek. ^^

26. Något du önskade dig men inte fick?

Vänskap.

27. Årets bästa film?

Åååh, den är också svår. Jag vet faktiskt inte.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?

Träffade släkt och familj, mysigt.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Att jag haft mer stolthet, kanske. Att jag inte tagit så mycket skit.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?

Helt uppdelad. Älskar rockstilen men också bohem/hippiestilen.

31. Vad fick dig att må bra?

Nytt jobb, pojkvän, trogna vänner och framtidsdrömmar.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?

Corey Taylors röst - som vanligt.

33. Vem saknade du?

Oskar, Elmaze, Maxine, Fredrik, många helt enkelt.

34. De bästa nya människorna du träffade?
Träffade en hel del nya människor, Kicki är en kompis som kan bli
en riktigt bra vän, vi träffades under den senare halvan av året. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0