Film är verkligen underbart!

Vi kom nyss hem från Hemmakväll - jag, mamma och Manne har precis hyrt fem filmer.


En Obekväm Sanning - En film jag inte är överdrivet sugen på att se men som man ändå
borde sett. Dock känns det lite sent att se den, folk pratade om den mycket för ett bra tag
sedan men jag har inte direkt hört något nyligen. Vi får se vad jag tycker sen när jag sett den!


Den Vita Masajen - En film jag faktiskt är sugen på att se, kommer ihåg att jag i alla fall
började läsa boken för flera år sedan. Handlar om en kvinna från Schweiz som åker till
Afrika med sin man och förälskar sig i en annan man som bor där. Jag är grymt pepp
på den!


Kärlekens Språk - En film med Regina Lund i en av rollerna, har hört att det är en porrfilm
mer än en vanlig film. Jag har dock hört namnet så himla många gånger och jag vill också
vara med och diskutera, haha, så den ska ses också.


Behind the Mask - En av skräckfilmerna. Handlar om en man som inget hellre vill än att bli
ihågkommen som en av de värsta seriemördarna någonsin. Ganska uppenbart vad han hittar
på. Jag och Manne har läst en del om den så det ska bli intressant att se den. Dessutom har
han en cool mask, om man nu får säga så. ^^


The Hillside Strangler - Den andra skräckfilmen vi hyrde, baserad på en sann historia. Handlar
om två socialt missanpassade män som efter att ha misslyckats som hallickar plockar upp
en hora för att misshandla och mörda henne. De gillar kicken de får av det, och snart är de fast
i det. Att det är en baserad på en verklig händelse gör allt mer intressant, på ett konstigt sätt.

Vi börjar med Behind the Mask.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0