Film är inte alls alltid underbart.

Det slutade med att vi såg två filmer igår kväll, Behind the Mask och The Hillside Strangler.
De var båda thrillers och egentligen inte så läskiga, i alla fall inte Behind the Mask. Dock
gillade jag faktiskt sättet som den var filmad på, den handlade ju om ungdomar som
skulle göra en dokumentär om denna person som ville bli mördare, därför var det hela
tiden filmat från ungdomarnas kamera. Vid en väldigt läglig tidpunkt byts detta perspektiv
ut och blir till "vanlig" film. Det var i alla fall lite annorlunda mot vad jag sett innan, och det
gillade jag! Sen att man genom intervjuerna fick se det lite ur mördarens perspektiv gjorde
inte saken sämre. Helt klart sevärd!


The Hillside Strangler var en fruktansvärt obehaglig film. Jag blev inte mörkrädd på det där
traditionella sättet med monster bakom dörren, men det var ändå något som berörde mig
på ett väldigt äckligt sätt. Dessa två socialt missanpassade personer som får en kick av att
döda kvinnor och sedan bara vill fortsätta, de är så kalla och läskiga. Sen är filmen väldigt
obeveklig i det att den visar allt förutom det onödiga. Fy. Inte alls lika bra som Behind the Mask,
men de hade verkligen fått till 70-talskänslan i den. 


Ur filmen The Hillside Strangler.



De riktiga The Hillside Stranglers.

                          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0