Är mat viktigare än förhållanden för mig?

Inatt drömde jag - jag drömmer alltid innehållsrikt och verkligt, och kommer för det mesta ihåg
mina drömmar väldigt tydligt. Ofta pratar jag i sömnen, och för ett litet tag sedan vaknade Manne
av ett knytnävsslag (eller var det en armbåge?) i ansiktet, och möttes av min avgrund till mun som
ömsom snarkade, ömsom pratade. Jag är helt enkelt ett vilddjur i sängen, fast kanske inte på
ett välkommet sätt. Hursomhelst.


Inatt befann jag mig i en lägenhet med min pojkvän. Jag såg ut genom fönstret och rakt in
genom fönstret till en annan lägenhet. Där fick jag syn på min vän och hennes pojkvän, och
kom på att de ju skulle gifta sig. Jag grabbade tag i Manne och rusade över till deras lägenhet.
Väl därinne tronar en jättestor bröllopstårta mitt i ett rum som är helt träfärgat - både väggar,
tak och golv. Någon form av möhippa tar form, vi dansar alla fyra till musik. Helt plötsligt kommer
det in två tjejer i rummet som bara har underkläder på sig. De ställer sig framför min kompis
pojkvän och börjar åma sig, vilket slutar med att han lägger handen på en av tjejernas lår. Då
blir min vän vansinnig och springer mot tårtan. Hon välter ner den och börjar hoppa på den.


Då känner jag något djupt inom mig brista. I ren desperation rusar jag mot tårtan, inte för att
trösta min vän, utan för att rädda tårtan!  Så jag sliter tag i tårtspaden och skär en perfekt liten
tårtbit som jag sedan börjar mumsa på medan jag går mot dörren. Bakom mig fortsätter min
vän hoppa på tårtan medan hennes pojkvän envist försöker dra bort henne från den.


Möjliga slutsatser:
Jag har en undermedveten fixering vid tårtor.
Mat är det viktigaste för mig, vilket gör att jag försummar mina relationer.
Jag vill verkligen inte gifta mig.
Jag drömmer om att se någon av mina vänner rullandes i tårtmos.
Jag är rädd för min eventuella möhippa.
Jag kan se in i framtiden (Haha, tänk om detta skulle hända?)
Jag vill omedvetet påverka Mannes val av tårta till olika högtider.
...Eller så var det bara en dröm.

ex. 9
Ungefär såhär såg tårtan ut, fast chokladig.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilken lustig dröm! :D

Kontiki ligger vid Slottskogen, nära Villa Belparc.. Hm, lite svårt att förklara, men man kan gå in på www.kontiki.nu där det finns en vägbeskrivning! ^^,

2009-01-30 @ 13:18:40
URL: http://sandyfraction.blogg.se/
Postat av: Rockfen

Ja, den var skum.

Tack!

2009-01-30 @ 14:29:18
Postat av: Petter Pseudonym

Vem var kompisen?

2009-02-02 @ 23:46:14
Postat av: Rockfen

Det är det jag inte vet. Det var en random människa som inte såg ut som någon av mina vänner, men i drömmen visste jag att hon var det. Skumt.

2009-02-03 @ 08:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0