Det märks att det snart är påsk.

På kontoret är det påskpyntat med små kycklingar och påskris, vilket för mig så nostalgisk.
Jag minns när man var liten och alltid hängde upp små miniägg i påskriset, eller så blåste
man ur vanliga ägg och målade dom själv. Det var mys, men många år sen nu!


Idag var hela jobbet på påsklunch på Almåsgrytan. På Almåsgymnasiet som ligger bara ett
par minuter från mitt jobb finns linjen hotell och restaurang - som en del i utbildningen finns
då restaurangen Almåsgrytan. Det var riktigt bra mat faktiskt, är dock så mätt nu att jag inte
orkar med det heliga fredagsfikat på kontoret, men det gör inget, för ingen annan orkar heller.


Efter jobbet funderar jag och Manne på att gå en liten sväng i stan. Tänkte kolla på de där
tygskorna jag behöver - och kanske en kofta med. Men vi får se! Ikväll blir det övningskörning
ut till pappa för att hjälpa honom med hans bokföring, en och annan film hinns nog också med.
Blir nog en bra kväll! <3



Kommentarer
Postat av: mitsukai

alltså dina läppar är så fina O.O



Och gosh vad bra att det inte bara är jag som tycker det, im'n not the only evil one XD

2009-04-03 @ 17:11:38
URL: http://mitsukai.blogg.se/
Postat av: miaka

långt ditt går har blivit <3



tack för stöd och uppmuntran, det känns bra att du vet hur det känns, just nu går allt upp och ner, ena stunden vill ja slå sönder nått, andra ler jag åt något gamalt minne, jag saknar honom så himla mycket. så att det värker i hela mig av längtan, den värsta chocken har lagt sig nu, men jag kan ändå inte ta in det, att jag aldrig kommer få träffa honom igen



<3

2009-04-05 @ 12:54:24
URL: http://miaka.blogg.se/
Postat av: Rockfen

Mitsukai: Tack så jättejättemycket. <3



Miaka: Jag vet, det växer som ogräs! Jag vet vad du menar, verkligen. Det är svårt att ta in, och du har fler trösklar kvar innan det börjar ge med sig litegrann. Det finns ett vackert uttryck: "Nothing loved is ever truly lost, and pain is a small price to pay for memories." Det har hjälpt mig i de svårare stunderna i alla fall. <3

2009-04-06 @ 13:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0