Det här var väl kanske inte riktigt vad jag beställde...

I lördags kväll kom det över mig - feberkänslor, ont i halsen och trötthet. När jag vaknade på
söndagen var det bättre, men var snabbt tillbaka vilket har resulterat i att jag nu sitter hemma
och väntar på att det ska gå över. Jag hinner egentligen inte vara sjuk. Inte just nu.
Framförallt inte på en vardag.


Ja ja, man vill ju inte va' som många gamla tanter som kan prata om sina sjukdomstillstånd
i oändlighet, så det får bli allt jag säger om det för denna gång. Har aldrig riktigt förstått varför
det är så himla intressant - vissa som är jämnåriga med mig kan ju också fördriva tiden med
att skriva blogginlägg som bara handlar om symtom och läkarbesök. En sak är ju om det är
allvarliga sjukdomar det gäller, det får ju på inga villkor bli tabu tycker jag, finns ju bloggar
som handlar om exempelvis cancer där jag regelbundet går in för att beundra människors mod
och få lite nytt perspektiv på saker och ting. De personerna förmedlar ju livsglädje och styrka, jag
vet inte om en förkylning har riktigt samma förutsättningar för det...


Polly, pappas katt som jag fotade förra gången vi var ute. Nu ska jag teckna
tror jag, eller kanske skriva. Får impulser att städa, men det ska jag ignorera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0