Snart är julens godbitar här!

Redan innan december månad börjat så har jag julstämning, vilket känns bra. Man kan ju
alltid gottgöra för bristen på julstämning från förra året, tänker jag!
De har redan satt upp ljusen i träden, julskyltningen börjar så smått ta form och t.o.m. snön
är här och lyser upp natten. Det får mig att tänka på levande ljus, gemenskap och fina klappar.
På söndag är det första advent och det tänker jag och Manne fira genom att tända det första
ljuset och baka litegrann, julgodis förstås! Har inte bestämt mig för vad än, men det ger sig.
Får mig osökt att tänka på all mat man har att vänta sig också. Julskinkan får vänta, än är det
inte dags. Men det betyder ju inte att man inte kan börja njuta av det här:
                                                                                                                  
       
                                                                           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0