Imorrn ska jag tömmas på blod!

Jag är rätt nervös nu, sitter och sörplar vatten och funderar på vad jag ska ta med för
mat till jobbet imorrn. Det är en extra viktig tanke idag, vad jag ska äta imorrn.
Vid 13:00 torsdag ger jag blod för allra första gången! Därför måste jag se till att jag
druckit vatten och ätit precis innan så att jag inte svimmar.


Jag har aldrig gillat nålar, känslan när de glider in i armen är inte trevlig, men samtidigt
så vill jag verkligen ge blod och det har jag velat i många år nu. Det känns meningsfullt.
Önska mig lycka till!


Jag är inte alls nervös, nej då! Gah.
Foto: http://www.meenakshimission.org



Manne fyller år imorrn också, så det blir mys på kvällen som plåster på såret (haha, bokstavligt
talat nästan). Trots det så får ni gärna skänka mig en tanke under dagen imorrn. Att möta sina
rädslor är nyttigt, men också riktigt creepy.
Jag får tänka på livet jag kanske räddar!

Kommentarer
Postat av: Elias

Det är inte alls så läskigt som man tror. Det går ganska snabbt. Nålen sitter still. Man tittar på klockan. Helt plötsligt är det klart. Man får lite saft eller juice och en knäckemacka. Det enda viktiga är väl just att dricka vatten, så att blodet inte är för tjockt. Äta? Njaa.. men inte riktigt lika viktigt.



Lycka till!

2008-11-26 @ 21:41:03
URL: http://ftmpojk.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Tack för de lugnande orden, det känns faktiskt bättre nu. De sa till mig att dricka mycket vatten och helst äta innan jag kom dit, såklart börjar jag noja med en gång, haha. Men sån är jag. ^^

2008-11-26 @ 21:57:29
Postat av: Sandra

Åh, fy farao.. :x haha. Men jag beundrar ditt mod!

2008-11-27 @ 17:38:42
URL: http://sandyfraction.blogg.se/
Postat av: Rockfen

Sandra: Tack, haha. Fast det var inte så farligt som jag trodde. :)

2008-11-28 @ 09:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0