En galen, underbar katt.

Det finns många anledningar till att kalla den det, lilla Polly. De är så många att jag
förmodligen inte kommer orka skriva dem alla här, inatt. Jag är alldeles för trött för det.
Men bara under denna dag (fast det blir ju egentligen föregående) så har hon hunnit
med att göra detta:

- Väckt mig tre, fyra gånger under natten genom att spinna högljutt och trycka in nosen
i munnen på mig (i princip) för att hon ville att jag skulle klappa henne.
- Attackerat mig i soffan efter frukosten, beviset är en massa bit- och rivmärken på mina
armar och händer. Men det är lugnt, det är kärlek.
- Varit med när jag diskat, genom att sitta i vasken, spinna högljutt och köra in huvudet i
vattenstrålen, för det tycker hon om. Hon är alltid med I DISKEN, bokstavligen.
- Varit med mig och pappa i ladugården när han klöv ved, och då vandrar hon omkring
på lasset med ved och hoppar upp på takbjälkarna. Jag fick nästan dagens hjärtinfarkt.
- Fått sig en dusch med tillhörande schamponering av pappa med mig som ivrig åskådare,
för tro det eller ej, det tycker hon också om! Hon brukar vara med mig i duschen.
- Legat i min famn, invirad i en filt och sovit i flera timmar framför TV:n. Det var mys, och
förmodligen den mest normala aktiviteten idag.
- När hon vaknade, åt vi chips tillsammans.

Nu ska jag gå och lägga mig med henne. Undrar hur många gånger jag blir väckt inatt?
För hennes skull ska jag se till att borsta tänderna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0