Jag lär få skit för det här.

Emei säger:

Jag ska plugga.

- säger:

plugga vad?

Emei säger:

Religion. ^^

- säger:

hii vad kul, vad handlar det om ^^?

Emei säger:

Kyrkors sociala arbete. Jag ska jämföra jehovas Vittnen med Frälsningsarmén. Intervjuade JV igår.

- säger:

låter..kul

Emei säger:

Tycker du inte alls. ^^

- säger:

JV har iofs en del intressanta tanka..inga positiva då men intressanta

Emei säger:

Vissa saker sympatiserar jag med. ^^

- säger:

jasså du

Emei säger:

Typ det där med treenighetsläran. ^^

- säger:

den finns ju mer än i JV

Emei säger:

Nu vet du inte riktigt vad du pratar om tror jag. ^^

De tror INTE på den.

De anser inte att Jesus och Gud är ett.

Utan att de är olika.

- säger:

okej

Emei säger:

^^

- säger:

finns fler som förnekar den

Emei säger:

Jo, klart.

- säger:

dom tycker fortfarande att jesus är av andlig kropp så jag förstår inte riktigt resonomanget..

Emei säger:

Okej.

Prata med ett Vittne så förstår du lättare vad de menar.

Funderar på att gå med.

Tycker att det verkar hälsosamt och sunt.

- säger:

:O
Emei säger:

Bra inställning som ger evigt liv.

Underbart tycker jag.

- säger:

jag ska inte säga nått, du gör som du vill..

Emei säger:

Jag vet, du har inget att säga till om, det är min tro.

Jag har hittat hem. Hittat Jesus inom mig själv.

- säger:

jag skulle däremot kunna ge dig ett helt utdrag över citat från jv

Emei säger:

Jag har hört det värsta redan. ^^

Och överbevisat dem.

Så det är lugnt. Jag känner mig tillfreds.

Att veta att Gud älskar mig för precis den jag är är det vackraste som finns.

Han känner mig utan och innan.

- säger:

tror du bara det gäller inom JV ?

Emei säger:

Nej.

Men efter att jag var där så kände jag något obeskrivligt, man kan inte förklara det.

Och det där med födelsedagar... Vem behöver det?

Det är ju hedniskt från början.

- säger:

" de som inte tillber gud ska alla brinna i helvetet"

Emei säger:

Ja. Det är ju sant. Det är den enda rätta vägen.

Gör man det inte får man ta straffet.

- säger:

okej, hjärntvätt  :S

Emei säger:

Det är inte hjärntvätt!

Du sårar mig. Det är kärlek i dess renaste form.

Hur vågar du kritisera det??

- säger:

jag hade förstått om du sökt till till lutheranerna

som menar att alla är välkommna

inte bara dom utvalda

Emei säger:

De har inte rätt syn på Jesus.

Den smala vägen är en väg få går på.

Vi Vittnen är de lyckligt lottade.

Som gör det.

Så är det bara.

- säger:

wow  :O

Emei säger:

Vet du, det finns bara en enda sak jag älskar mer än Gud.

Vet du vad det är..?

- säger:

corey

Emei säger:

Jag har lärt mig det nu.

Haha, jo, iofs. Fast då härdar jag, så nej, det gör jag inte.

MEN:

Det finns inget underbarare än att...

Jag vet inte hur jag ska säga detta utan att det låter helt vansinnigt,
det är så långt ifrån den Emelie du tror dig känna.

- säger:

hepp

Emei säger:

Jag säger det i allla fall, trots ditt korta svar. Förstår att du har svårt att ta in detta...

- säger:

inte så svårt kanske, jag har också vänt mig till biblisk lära iofs

men det kan vi prata mer om sen

Emei säger:

Det finns inget underbarare än när man luras, och någon går på det. :D

Och ingen fånig Gud kan få mig att älska honom mer än Corey, mohahahaha. ^^

JAG HÄRDAR. Och jag gör det med glädje, wohoo! Corey. <3
- säger:

-_-

Emei säger:

Yaaay, du gick på det!

- säger:

jaaa

Emei säger:

Jag älskar detta. ^^

Underbara känsla!

Wohooooooo!

Det var roligt.

- säger:

jag tog illa vid mig..

Emei säger:

Va?

- säger:

jag går nu emelie

Emei säger:

Va?

- säger:

ha ett bra liv

Emei säger:

Lägg av, du luras bara.

BRA FÖRSÖK.

Mig lurar du inte.

- säger:

...

Emei säger:

HÖHÖHÖ. ^^

Nu ska jag lägga upp detta på Bilddagboken och min blogg, mohahaha.

Tough luck. ;D




Lycka till med att få mig att gå med i Jehovas Vittnen, liksom.
Eller att få mig att säga att Gud är större än Corey Taylor.
Corey Taylor existerar ju iaf. ^^
Förresten så får den lättlurade personen förbli anonym,
för min sinnesfrids skull. Han hämnas annars.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Cheeses.. till och med jag gick på det, haha.

2008-02-10 @ 21:19:21
URL: http://sandyfraction.blogg.se
Postat av: Påli

Haha, jag gick definitivt inte på det.
Skulle nog krävas mycket för att få dig
att uttala (eller skriva, för den delen) de där
orden och verkligen mena det. :P

2008-02-11 @ 15:41:55
Postat av: Petter Pseudonym

Förstår du nu mina känslor inför att lura dig hela tiden? :D
För att reda ut några begrepp bara, betyder inte härda att man "ruffar till" sig (eller något annat, typ härdat stål) och du möjligen tänker på hednar?

Tallyho, pardner
T

2008-03-03 @ 22:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0