Övningskörning och en massa film

Som vanligt hyr vi ungefär tre filmer i veckan, nu när man är ledig blir det säkert mer. Varför
jag inte bara laddar ner? Det är helt enkelt mysigare att gå till Hemmakväll och titta ut vilka
filmer man ska välja. Jag antar att det har mycket med nostalgi att göra - jag minns när jag
var yngre och jag, pappa och Linda åkte till Videomix för att hyra film. Jag tyckte alltid att det
var så mysigt, så det har helt enkelt fått hänga kvar. Denna gång blev det Candy med Heath
Ledger i en av huvudrollerna, Hitch med Will Smith i huvudrollen och Dumbo, haha. Var så
längesen jag såg den. ^^


Candy var faktiskt en bra film, Heath var ju så duktig, och den hade en skön blandning av
misär, kärlek och naket, fast utan att det blev vulgo. Skum beskrivning, men ni skulle nog
fatta vad jag menar om ni såg den. Lätt sevärd!
Hitch såg vi efteråt, en random komedi som i vissa stunder blev ganska klyschig men som
faktiskt bjöd på några skratt. Inte lika sevärd som Candy, men helt okej. Får väl se om det
blir Dumbo nu eller imorrn. Time will tell. Fick dessutom en DVD-box i julklapp av min bror
och hans lilla familj, med Jane Austen. Den lär väl tittas på också. <3


Annars så hämtade jag mig från mitt lilla sammanbrott i bilen som jag fick, för en stund så
var jag helt övertygad om att jag aldrig skulle köra igen, och jag hade inte ens hunnit ut på
vägen då! Jag är rätt fjantig av mig. Hursomhelst, efter tre-fyra timmar av åkande på åkern
där pappa bor, samt cirklar runt ladugårn så kändes det bättre. Jag fick en chans att backa
och växla och ha mig i lugn och ro, liksom. Efter det körde jag hem, och nu är jag så pepp
på körkort jag bara kan bli! It's gonna be mine.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0