Julafton och juldagen *

Julafton spenderades hos min bror med familj, det var jag, Manne, Linda och mamma som körde
ut dit och anslöt oss till resten av folket. Det är så konstigt, i början av december hade jag julkänsla
så det bara skrek om det, men det hade hunnit minska drastiskt när julaftons morgon väl grydde.
Visst hade jag den obligatoriska känslan där, ni vet, den där som det inte blir någon julafton utan,
med julmaten framför sig och familjen runt sig. Kalle Anka var såklart med på listan och kvällen
avslutades med spelet Fallout 3 som jag gav Manne i julklapp, bland annat.
Det var mysigt. *


Juldagen förflöt i mysighetens tecken, till skillnad från många andra så beslöt jag och Manne oss
för att stanna inne hela kvällen och kolla film. Det blev tionde säsongen av Vänner som åkte in i
DVD:n, och med oss fanns lilla Bea som vi också var ute och gick med med jämna mellanrum.
Hon är ju bara åtta månader, så det behöver hon. Annars låg hon ihopkurad på oss, eller vid våra
fötter. Så länge hon får vara med så är hon nöjd, den lilla vovven. Kommer att sakna henne när Lindas
lov är över. <3 På morgonen kom pappa också, han fick sina julklappar och så tog vi en långpromenad
i skogen, där vi kunde släppa Bea.


Idag har det varit lugnt också. Dagen började med städning en liten stund, sedan hämtade pappa oss
och här sitter vi ute på landet. Vi ska sova hos pappa i natt. Vi har lagat mat tillsammans, kollat på Arn
för pappa hade inte sett den, och nu kan vi hitta på precis vad vi vill. Jag kan behöva ännu en dags lugn
efter mitt lilla sammanbrott i bilen när jag skulle försöka övningsköra, haha.
Allt bara låste sig, och jag vägrade köra ut på vägen. Men det kommer, det kan jag lova! Det är ju inte
konstigt att nerverna spökar nuförtiden... ^^

Ska försöka fokusera på att träffa så mycket folk som möjligt de kommande dagarna, det är många
man saknar. Vad jag och Manne ska hitta på på nyår är ett annat mysterie vi planerar att lösa.
Men det ger sig!

Hoppas alla hade en underbar julafton!
<3
God jul.


None
God jul Oskar, vi var många som tänkte på dig på jul, var säker på det. <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0