Inte långt kvar nu!

Åh, julen är snart här! Idag ska jag och Manne klä granen och plocka fram alla saker man sparat.
Brukar göra så att jag inte tar fram allt, utan sparar lite julsaker. Det är ju så mysigt att pynta och
då är ett måste att ha lite kvar att ta fram. Julgranen, till exempel. Ska bli mys!


I lördags fick jag äntligen träffa Linn, Vickan och Bim, det var alltför längesen och jag hade verkligen
saknat dem. Vi var först och bowlade på kvällen, och jag kom raskt fram till att jag var mycket duktigare
när jag var liten, haha, det kan sträckningen i armen intyga om! Efter det blev det ett spontanbesök
på bio, vi såg Twilight som faktiskt var mycket bättre än jag trodde. Sevärd, faktiskt.
Subway har ju äntligen kommit till Borås, så vi gick och åt där. Bim tyckte inte om konsistensen på
mackan så den åkte ut i servetten vilket jag har otroligt svårt att sympatisera med, men smaken är
som baken. Jag hade i alla fall jätteroligt, det var ett kärt återseende och något som jag kommer
se till att det händer igen, lita på det.

Igår blev det julgobisbak med Manne, min kära bror och hans fru och så Albin, brorsonen. Jag fick
dock inte vara med och baka så mycket för Albin ville hela tiden att jag skulle leka med honom.
Är man två år så kanske det inte är så roligt att sitta still så länge som baket höll på, två-tre timmar
blev det i alla fall!
Vi sprang omkring i hela huset och lekte, hans bilar åkte fram och jag skrattade lika mycket som
Albin, barnsligt förtjust över hans upptåg. Han är så knasig. Och så söt var han när han skulle "nana
apan" med en gosedjursapa som är lika stor som honom, så lade han sig i fåtöljen och riktigt försvann
under apan medan jag låtsadesnatta dem.
"Myyytit" här man en liten barnröst långt där nere under apan, och jag smälte.
Det har jag gjort från början, han har mitt hjärta i sina små händer. <3


Två dagar kvar till julafton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0