Idag är en bra dag.

Jag har en lista på varför denna dagen är så himla bra. Det är uppmuntrande att veta:

1. Våren är på väg. April är här, vinterjackan är borta och vindarna är inte lika kalla.
2. Jag fick MVG på Arbetsmiljö och Säkerhetsprovet.
3. Idag åt jag och tjejgänget på thairestaurang. Det var längesen, och underbart.
4. Jag köpte nya, fiiina skor som jag letat efter jättelänge.
5. Jag lyssnar på Muse nu, ett nyupptäckt band. Det är inte ofta jag upptäcker nytt.
6. Pappa sa att jag inte kommer behöva betala ett enda öre för min bal/student, vilket
raskt leder till nästa punkt.
7. Jag har råd att åka med ett jättegäng till Spanien i sommar! Den 20 juni bär det av,
och idag beställs det. Jag är så himla glad för det!

Det känns allmänt som att allt flyter på idag utan svackor. Mitt humör är jämnt, och
min kära optimism är på besök igen. Det känns väldigt, väldigt bra.
Dessutom är dagen inte slut än - förhoppningsvis kommer jag åka hem till Malte,
och så drar vi ihop ett gäng och umgås som vi brukar göra. Ska bli mucho trevligt.

Idag är det en vecka sen begravningen var. Tanken passerar flyktig med jämna
mellanrum, men den fastnar inte, av någon anledning.
Känns skönt att ha en riktigt bra dag, att ha en paus.
Nu ska jag boka resan, och ringa mina vänner. <3

Kommentarer
Postat av: Minii

Aw, det var kul att ses idag !

2008-04-04 @ 18:27:17
URL: http://sandyfraction.blogg.se
Postat av: Rockfen

Det var det verkligen. Vi behöver mer av det!

2008-04-05 @ 18:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0