In your face.

Det finns korkade kommentarer, och så finns det kommentarer som inte ens är
värda att lyssna på, men som ändå fastnar. Här är en av dem:
"Men snälla, Corey Taylor står ju bara och skriker huvudet av sig på scenen, han
kan inte ens sjunga, och så har han den där masken för att dölja hur ful han är,
herregud asså, du vet, han är bara sååå kass. Sjukt asså."
Och visst, ser man upp till en extrem personlighet vars uttryckssätt skiljer sig så
markant från många andras så är det ju inte så konstigt att folk säger dessa IQ-
befriade kommentarer till en. Jag brukade bli ledsen, men jag har bestämt mig för
att det egentligen är synd om dem som sitter och snackar utan att veta någonting,
för allvarligt talat, det låter ju bara korkat. Lika bra att skratta åt det.
Varför de är IQ-befriade?
Trodde aldrig att jag skulle få frågan, mohahaha. Men nu jävlar:
Att påstå att han inte kan sjunga är ju inte så himla intelligent, eftersom man då
bevisar att man inte hört någonting av Stone Sour eller balladerna. Visst, man kanske
inte gillar growl, det förstår jag, även om han är bäst på även det och det krävs en del!
Jag ska ge er två bevis på att Corey Taylor KAN sjunga, och ni behöver inte tycka att
han är bäst i världen, it's up to you. 
Men efter detta kommer ni inte att kunna påstå att han inte kan sjunga:
Klicka I'm not Jesus eller Bother.
Vill ni ha fler bevis, säg till, har ni något att invända så är jag gärna med på diskussion.

Och så det där med ful/snygg osv.
Denna fråga är ju ett kapitel för sig. Jag tänker inte sitta här och dra hela historien
bakom Slipknots masker, men jag kan ju tala om att det ligger mer bakom det än
den inbillade ytlighet som vissa människor tror sig veta något om.
Om ni hade läst intervjuer och faktiskt lagt ner energi på att ta reda på fakta innan
ni hackar på saker och ting så hade ni förmodligen fortfarande tyckt att det var korkat
med masker, men jag hoppas ändå att människor någonstans kan ha lite förståelse
för att bara för att de själva inte tycker om något, så betyder det inte att andra inte kan
göra det.
Man känner andra genom sig själv heter det ju, och bara för att man själv tror att allt
har med yta att göra så behöver det faktiskt inte gälla för alla människor. Ett budskap
är ett budskap, och hellre ett extremt sådant än inget alls. Faktum är:
Ett band som Slipknot har sina fans, och dessa fans brukar vara ganska så seriösa
just för att Slipknot är ett sådant band som har ett väldigt viktigt budskap att sprida, ett
budskap som har hjälpt otaliga människor otroligt mycket. Tänk på det innan ni klagar
på något så oviktigt som utseende, för kommentarerna svider.


Utseende har med smak att göra, och ni får gärna tycka att han är ful utan mask, haha.

Jag tror ärligt talat inte att han själv skulle bry sig så mycket heller.

Men låt mig tycka att han är snygg, fantastisk, underbar, charmig och rolig!

Om ni måste hacka på något, så hacka på hans utseende UTAN mask. Inte på

budskapet och musiken. För DET, mina vänner, är ett kapitel för sig. <3


Kommentarer
Postat av: M

Jag tycker du är väldigt br att du använder meningen "Corey Taylor KAN sjunga", för det kan han ju! Den menigen är inte relativ tycker jag =)! Däremot är ju fenomenet hurvida han sjunger bra eller inte relativt! Personligen vet du ju min åsikt, ÄGER i Stone Sour, men jag hade klart mig bra utan Slipknot. Men jag inser endå faktum att han kan sjunga i Slipknot, dock inte på ett sätt som lockar mig =P. En sak som förvånar mig att du inte skriver som jag faktiskt hade skrivet fast jag inte gillar Slipknot är ju faktumet att Corey är ett musikaliskt geni som kan bemästtra att sjunga som 1. Ett brutalt monster och 2. Allt annat som inte är som ett brutallt monster ;). Sen är Coray Taylor snygg/cool!! Snyggare/Coolare med hår dock !

2007-10-28 @ 22:20:13
Postat av: Rockfen

M: Sant det du säger. Han ÄR ett musikaliskt geni. Han kan otroligt mycket. Lite roligt att du sitter och lovordar honom efter allt man hört, haha. Men man kan ju alltid ändra sig, tur det. ^^

2007-10-29 @ 13:29:28
Postat av: M

Kände mig ju hotad av honom >_

2007-10-29 @ 15:45:42
Postat av: Rockfen

M: Joo, det är kanske sant iofs.

2007-10-30 @ 13:59:38
Postat av: Ziggy

Att säga att vissa är IQ-befriade är ju inte bättre att säga för din del heller. Precis som alla andra så har vi olika smak när det gäller allting. Någon kan tycka att Britney Spears verkligen kan sjunga, och då kommer en annan person och säger att "Nej, hon sjunger som en skata!". Det är inte det att jag hoppar på dig för att du älskar Corey Taylor, men jag tycker att det är väldigt fel att säga att folk är IQ-befriade bara för att de tycker som de tycker.

2007-10-30 @ 22:13:58
Postat av: M

Det IQ befriade tycker jag sånnafall skulle vara faktumet att man tvingar på sina åsikter om hur dålig ens annan favoritartist är. Att ha en en diskussion där man kommer fram till att " nja han är nog in min typ av artist" är väll en sak. Men att ägna sig åt smutskastning av artisten typ "ÖÖH HAN E SÅ JÄVLA DÅLIG, SÄMST I VÄRLDEN!!" tycker jag iallafall är en IQ befriad handling.

2007-10-31 @ 11:30:53
Postat av: Rockfen

Ziggy: Självklart har vi olika smak, vissa röster tilltalar en, andra inte och så enkelt är det ju. Vad jag menar med att kunna sjunga är däremot att kunna ta toner, att kunna sjunga rent osv. Jag menade inte att de är IQ-befriade för att de tycker som de tycker om hans röst, jag tycker att det är korkat att påstå att han inte kan sjunga, just eftersom han KAN ta toner rent osv, och det hör man ju. Alla får ju självklart tycka vad de vill om rösten i sig, men tekniken och tonerna kan man faktiskt inte motbevisa, och det är det som är min poäng. :)

2007-10-31 @ 14:12:33
Postat av: Rockfen

M: Ja, den repliken låter ju i alla fall inte så väldigt intelligent. :P

2007-10-31 @ 14:13:25
Postat av: Fredrika

Corey Taylor är one of a kind. Hans röst är MAGNIFIK!



bra skrivet! :D

2009-05-19 @ 17:48:07
URL: http://www.freudrischen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0