Jag tycker illa om tv4.

Ibland undrar man faktiskt om det är någon som jävlas med en medvetet.
Jag hatar när man ser en film, och så får man inte se slutet. Hatar det!!!
Satt i lugn och ro under mitt täcke, i min säng, i mitt rum med popcorn och
vindruvor och varm choklad uppradat, och tittade på en jättemysig film med
Nicolas Cage, bland annat. Den var jättesöt, och jag behövde verkligen en
lite lagom blödigt mysig film med ett garanterat lyckligt slut.
MEN, efter att ha tittat på nästan hela filmen, och när en spänning som inte
borde infinna sig faktiskt ändå gjort det (det är en amerikansk film, de får
allltid varandra på slutet) så inleds scenen då Nicolas Cage springer till
flygplatsen för att stoppa henne från att åka.

Mitt i dialogen bryts det för reklam. Då sitter Emelie med en sentimental
glimt i ögonen, drömmandes om en ouppnåelig verklighet, typ. Det är ett
mycket olämpligt tillfälle att bryta för reklam där. Mitt i upplösningen.
Hursomhelst, reklamen tar slut, och de sätter igång en ny film!
Jag ville ha min stund av orealistisk romantik, då jag kan drömma mig bort
till ett drömscenario (som för övrigt inte innehåller Nicolas Cage, men man
kan inte få allt). Det fick ett abrupt slut och lämnade mig med en känsla av
överflödighet. I want romance, and I want it now, damnit!

Fast sådär är det ju aldrig i verkligheten, bara på film.
Men jag är en hopplös romantiker, stäm mig. ^^


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Usch för att inte få se klart en hel film,
det är irriterande även om filmen skulle vara dålig ^^

De är verkligen usla på att bryta för reklam,
men ibland är fyran lite bättre än trean och femman,
men bara ibland...

2007-11-25 @ 09:10:58
Postat av: Rockfen

Haha, indeed.

Det är inte reklamen som störde, utan att de helt enkelt bytte film. Såg slutet igår, men det var inte samma känsla direkt.
Fast det är sant, tv4 brukar vara helt okej ändå!

2007-11-26 @ 13:19:19
Postat av: Petter Pseudonym

Jag har filmen liggandes i datorn om du vill se slutet? Förutsatt att det nu var The Family Man (En andra chans) från 2000.

2008-01-02 @ 03:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0