Multimedia och träningstips

Det här såg onekligen ut att bli den sämsta dagen på länge.
Bara starten gör att det är svårt att inte se det.

Vaknade vid sju på morgonen, kollade ut genom fönstret och möttes av grått.
Gick upp och duschade, åt frukost osv, och fick en väldigt trevlig avskedshälsning
av min kärvänliga lillasyster innan jag gick hemifrån:
"Håll käften på dig, din j^vla besserwisser!"
Av den kommentaren antar jag att det är belagt med dödstraff att säga värre saker
till henne än:
"Det ser lite rörigt ut när plattången ligger på hallbordet, kan du vara snäll och ta
bort den?"
Gah, ska man våga be henne om de där 100 kronorna hon är skyldig mig? Man
kanske får huvudet avslitet, haha. ^^

Ja ja, över till något positivt:
Det var pasta och pastasås till mat i skolan! Det är otroligt vad lite mat kan göra.
Jag och Isabel lyckades emellertid få en kille att titta konstigt på oss när vi jublade
över matvalet, men skam den som ger sig, optimismen skulle fram!
Och nu känner jag mig inte lika dålig längre, bara neutral.
Vem vet, kanske lyckas jag till och med ändra detta faktum till att känna mig glad?
Men snälla, kan det inte få kännas lite som vår? Grått borde bytas mot blått.



Lite hälsa:
Jag kollade runt lite på Metro, och kom fram till följande:
Varje gång jag låter bli att träna för att jag känner mig alldeles utmattad, så gör
jag alldeles rätt! Visst, man kan förstå detta med logiken också, men när man
ligger där i soffan med en hektisk skoldag i bagaget och tänker på att man faktiskt
borde hunnit träna också, så är det svårt att värja sig mot det dåliga samvetet, i
alla fall för mig.
Har ni samma problem som jag, så läs denna artikel och tänk på det när samvets-
kval plågar er:
http://www.metro.se/se/article/2007/04/25/13/0128-45/index.xml
Det går helt enkelt ut på att du inte bara kan väga in det faktum att du borde träna,
utan också att du till exempel sovit dåligt, stressat mycket, inte hunnit äta rätt mm.
Alla dessa faktorer påverkar dig, och det kan till och med bli så att träningen inte
får någon effekt. Den kan till och med leda till att du blir övertränad.
Tecken på detta är om:
- Du ofta är trött under dagen
- Du har återkommande förkylningar
- Du får inga som helst träningsresultat
Tänk efter nästa gång prestationsångesten kommer: Är det verkligen värt att få dåligt
samvete för att vi ger plats åt vila i våra liv? Du tränar väl ändå för hälsans skull. Eller...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0