Ångest och Musse Pigg

Varför känner jag mig så ångestladdad? Jag har haft en sovmorgon idag, och
kan inte riktigt skakaav mig tanken på att jag egentligen borde vara därnere nu
och arbeta på scenen. Men varför?
Mina uppgifter är inte schemalagda förrän senare, så det är ju totalt onödigt för
mig att vara där nu.
Usch, så typiskt mig att få dåligt samvete även när jag beter mig exakt så som
förväntas och behövs.
Men det löser sig alltid.
Inte konstigt att man börjar få fjärilar i magen förresten. Idag ska vi ha genomdrag
med smink på alla. Imorrn ska vi ha genrep med smink på alla, och i övermorrn är
det PREMIÄR. ^^
3 st föreställningar, en kl. 18:00, en kl. 20:00 och en kl. 22:00.
Så, om ni bor eller befinner er i Borås på fredag så kom till Stadsteatern vetja! Mina
vänner är såååå duktiga!
Och så ett litet förtydligande till mina vänner: Jag kommer alltså inte att befinna
mig på scenen alls.
Jag går bild, inte teater. Och det är sminket som jag kommer jobba med bakom
scenen. Men kom i alla fall, det är hur bra som helst! :)


Hjälp, jag är trött. Är det någon som har något tips på energikickar?
Ni vet, sådant man kan göra för att helt enkelt höja energinivån så att allt känns lite
mindre tungt. Skriv gärna en kommentar i så fall! ^^,



Musse Pigg ska lära barn om islams storhet!?
Satt och kollade på metro.se och kolla vad jag hittade:

En islamistisk Musse Pigg-figur ska sprida palestinska Hamas politiska
budskap till barn, skriver nyhetsbyån AP. Figuren kallas Farfur i Mellanöstern
och bär alla likheter med Walt Disneys  motsvarighet. Förutom budskapet då.
Farfur säger saker som Musse Pigg aldrig skulle säga,  som att  "Vi ska ge den
islamiska gemenskapen tillbaka dess forna storhet och befria Jerusalem, om Gud vill,
och befria Irak, om Gud vill". Musse Pigg-klonen är värd för den nystartade barnshowen
"Morgondagens  pionjärer" på den palestinska tevestationen al-Aqsa TV, som kontrolleras
av Hamas.

En israelisk mediagranskningsgrupp anser att Farfur lär ut "islamistisk överlägsenhet och
hat mot Israel och USA.

Abu Sumaya vid Palestinian Broadcasting, som kontrolleras av Hamas politiska
rival Fatah kallar Farfur för "oprofessionell"
Jag anser inte att det är humant att använda barn i sådana hårdnackade politiska program,
säger han till AP.

Företrädare för Hamas förnekar att de använder Farfur för att hetsa barn mot judar.

- Vårt problem är inte judarna utan den israeliska ockupationen och dess ockupanter,
säger  Hamasledaren Yehia Moussa till AP.

Walt Disney har inte kommenterat de upphovsrättsliga kränkningarna.


Nu vet ju inte jag exakt vad denna lilla dócka mer säger.
Men om det är som det verkar så är det ju helt sjukt!
Kan de inte ens lämna barnen ifred heller?!
Jag tror att dessa barn kommer att få nog av politiska
budskap och rävspel när de är gamla nog för det.
Låt dem vara barn!

Kommentarer
Postat av: LOLLO

ett bra tips på en energikick är godis ^^
fniss, fniss :)
lycka till tjejen, det kommer få kalasbra! :D

2007-05-09 @ 19:50:19
URL: http://www.blueeyed.blogg.se
Postat av: LOLLO

gå, menar jag såklart :S

2007-05-09 @ 19:50:37
URL: http://www.blueeyed.blogg.se
Postat av: rockfen

Tack gumman :)

2007-05-13 @ 19:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0