En späckad dag.

Idag har jag haft en hel del att göra - tack och lov har det inte varit
skolarbete för det har jag verkligen fått nog av. Men jag har haft
andra saker att göra!

Var i skolan som vanligt, förutom att sista lektionen var inställd.
Men det var stora skillnader idag. Min gammelmormor ligger på
sjukhus, hon har ramlat igen, två gånger. Som tur är så har hon
inte ont längre, även om hon slog i huvud och nacke. Men de har
kommit fram till att hon inte ska bo själv hemma längre.
Hon är ju ändå 90 år gammal, och har bott själv hemma ända tills
nu. Det är bara det att de vill skicka hem henne igen, trots att hon
har ramlat flera gånger!
Så idag när jag hälsade på så kom en tjej
för att fråga henne om eventuella hjälpmedel hon har hemma.
"Men", ville jag skrika, "ni fattar väl ändå att hon inte kan bo hemma
ensam längre?! Hon ramlar ju."
Helt sjukt att de vill skicka hem henne igen efter detta plus den
gången hon bröt lårbenet. Men som tur är har min mormor skinn på
näsan. Hon får se till att gammelmormor hamnar på något bra ställe.
Dessutom är det ju så som gammelmormor vill att det ska bli.
Så det löser sig förhoppningsvis.

Efter att ha hälsat på Momma så var jag med Ammi och Melanie på
stan. Vi satte oss i Stadsparken, och efter ett tag så kom också Ammis
pojkvän och hans kompis. Det var mysigt att bara sitta där och tjata lite.
Sedan fick jag skjuts hem, mamma hade precis slutat jobbet. Hon
berättade att det fanns ett hus som de hade visning i, och hon frågade
om jag ville hänga med och titta på det. Så det gjorde vi.
Och huset var alldeles underbart!
Jag vill verkligen flytta till något större, även om jag inte kommer att bo
hemma så jättelänge till. Den här lägenheten är så liten och framförallt
lyhörd. Man vill ju kunna röra sig utan att störa någon annan, liksom.
Så vi får se hur det blir med detta huset!
Det var jättefina tapeter i det, medaljongtapeter. Jag älskar det verkligen.
Som sagt, vi får se. ^^

Kvällen ser lugn ut, tror jag. Ska ladda upp några bilder nu tror jag, för
att bilddagboken.se SEGADE igår. Det var inte roligt.
See ya later!


Tänk att få ligga här... 9 dagar till Kina nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0