The Queen


Såg en väldigt bra film idag! Det var en ganska annorlunda film som handlade om
Prinsessan Diana's död men framförallt omhur kungafamiljen hanterade skandalen.
Jag tycker faktiskt om filmen mest eftersom den ger en rättvis bild av hur allt gick till
utan att för den sakens skull ställa sig på någons sida. Istället berättade den klart och
 tydligt  om alla inblandade personers fel och brister, samt positiva handlingar. 
Jag tycker om opartiskhet. Om ni vill lära er något nytt om något man inte längre
talar lika mycket om, så tycker jag definitivt att ni ska se filmen. Dessutom
spelas drottning Elisabeth av en mycket kunnig skådis, Helen Mirror.
Mucho bravo.


Häromdagen kom jag hem från Spanien, där jag spenderat 10 dagar med att bara
ligga och läsa, sola och bada. Välbehövelig vila, kan jag tala om! Förutom det faktum
att vårt plan var sex timmar försenat, så var ju hemresan trevlig. Verkligen. Inte. Alls.
Hata försenade plan! Man kan väl ringa, humpf. Tiden sniglar sig ju fram.
Hursomhelst, kom hem till Borås idag och har haft en riktig familjedag med besök
hos farmor och farfar, fika med syrran på stan och nu film med mamma och syrra.
Jag har kommit fram till att jag älskar min familj obeskrivligt, obestridbara fakta. Punkt.
"Jag är så glad att mina barn är hemma."
Min mamma är så söt.

MINA SMÅ SÖTNÖTTER! <3
Man blir ju känslosam för mindre!
Eller, jag i alla fall, hahahaha.
Nu ska jag nanna kudden...

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0