Äntligen.

Ja, det är skönt att se när ansträngningar ger resultat!
I sommar när jag inte var hemma så började min kära
mamma göra i ordning mitt rum för att överraska mig, så
hon satte igång att måla väggarna och beställa de tapeter
till fondväggen som hon visste att jag ville ha. Jag blev hur
glad som helst
när jag fick reda på att vi äntligen skulle
börja fixa rummet!
Sen jag kom hem i söndags så har vi varit en runda på stan
och köpt överkast, lampa, ljuslyktor och färg till bord och hyllor
i rummet som skulle målas om. Det är hur kul som helst!
Igår gjorde vi ett ryck och målade, så det har torkat tills idag.
Förutom allt detta, så har jag rensat, rensat, rensat! Jag tänkte
ju det, att om jag ändå ska göra om hela rummet, så kan jag
lika gärna rensa ut allt jag inte ska ha. Och det är så mycket
saker! Ibland undrar jag varför man sparar så mycket skit.

Ett exempel kan ju vara att jag hittade typ tjugo plastpåsar i
en låda, och när jag öppnade lådan under så fanns där fler
plastpåsar! Mamma höll på att skratta ihjäl sig när jag drog
fram påse efter påse. Men det är också typiskt mig, hahaha.
"Det här kan kanske vara bra att ha någon gång."
Känns det igen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0