Tonari no Totoro <3

Idag är jag hemma från skolan. Vaknade vid tio ungefär, och då satte jag på en animefilm
som heter Tonari No Totoro. Hade jag vetat hur kär jag skulle bli i den, så hade jag tittat
på den för längesen! Den har legat i en låda i många veckor nu, bortglömd.
Jag kommer aldrig att göra om det!

Den handlar om en familj där pappan och de två döttrarna flyttar till ett nytt hus som ligger
närmare det sjukhus där modern är. Hon är sjuk, och har legat där länge. Kort sagt så
handlar filmen om två flickor som möter skogsandar som bor i den omgivande skogen.
Jag tänker inte säga så mycket mer än det, för då förstörs nöjet med att se den!
Men det är en sjukt mysig film med en helt underbar skogsande som heter Totoro.
Det var honom jag blev kär i. Han är helt fantastiskt söt!
ÅÅÅÅH, vad mysig den var. Jag tänker se om den minst en gång till idag.
Alla som gillar anime borde verkligen se denna filmen! Jag ska visa den för Cissi-Chan.




Totoro är den håriga, fluffiga, stora saken i mitten. <3



 

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Den är så bra, jag bara älskar den!!!

2007-12-20 @ 15:07:20
Postat av: Rockfen

Ja, jag håller lätt med dig! Helt underbar.

2007-12-20 @ 16:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0