Projektet är i full gång!

Idag har jag och Cissi-Chan varit produktiva, vi har spenderat de
senaste timmarna med att planera vårt projektarbete, kontakta
olika nödvändiga människor och annat duktigt.
Nu har hon precis gått, så jag sitter här och vet med mig att jag borde
kolla lite på matten innan Desperate Housewives börjar. På fredag
har vi prov, Matte B, vilket innebär att jag har ungefär hälften så mycket
koll som jag hade i Matte A. Den kursen var ju rena himmelriket, till och
men JAG fick ju VG, vilket är rätt chockerande för mig med tanke på
mina mycket begränsade mattekunskaper. Blä, säger jag.
Att jag sedan har en stresskänsla i kroppen som gör mig sprallig och
spattig gör inte saken lättare för tillfället - jag har sjukt svårt att slappna
av! Koncentrationen sviker just nu, men den kan nog övertalas med lite
våld, så det löser sig. ^^

Jag känner för att skjuta upp matten, men det tänker jag inte göra. Det
blir bara tio gången värre när jag väl sitter där på torsdag, dagen innan
provet, utan att kunna allt jag borde kunna. Jag kommer att klara provet.
Det är inte det. Det gäller bara att orka också.
Å andra sidan så ska man inte klaga för mycket. Jag menar, att utföra
en andragradsekvation är ju verkligen nödvändigt i mitt vardagliga liv,
OCH i mitt framtida yrkesliv. Med den fysikerhjärna och det matematiska
intellekt jag besitter så kan jag kanske komma att bli riktigt framstående.
Verkligen. Hah.

Hursomhelst så är det över efter fredagen. Och då har jag inga matteprov
innan lovet, och uppenbarligen inte under heller! Vilket innebär en lång
period som är mattefri. Till min stora lycka.
Now if you'd excuse me, I am going to beat the hell out of my brain with
a very simple equation: Emelie + lack of motivation + mathematics.
YAY!

20 dagar kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0