GOD JUL!

Ja, nu är det jul, för klockan är 00:29. Detta året har varit skumt. Jag älskar julen. Jag är den
som pyntar, fantiserar upp, pysslar, pratar om och räknar ner till den absoluta drömjulen.
Jag är den som entusiastiskt övertygar alla om hur underbar julen är, eller försöker iaf.
Men i år har jag inte räknat ner ens, för jag har haft noll julstämning. Och det är verkligen inte
likt mig, inte för fem öre! Tack och lov gäller detta inte hela julen, för igår, dan före doppareda'n,
infann den sig. Julkänslan.
Jag var i stan och handlade julklappar med pappa, det spelades julmusik i affärerna. Och då
kände jag det. "Imorrn är det jul", tänkte jag. Och då kom det där pirriga i magen, om så bara lite.
Det duger för mig, för det var bara en försmak av det som skulle komma när jag kom hem.
Mamma hade kokat julskinkan då, och stämningen höjdes ytterligare. Efter att tittat på klockan
för ett par minuter sedan, och insett att idag är det jul, då kom det ännu mer. Jag blir så glad.
Imorrn ska jag till min bror på dagen för att äta, sedan bär det vidare till min moster där vi ska
samlas. Det är det bästa med julen: Att alla samlas. Jag älskar, älskar, älskar det!
Nu ska jag sova. Och jag ska somna med ett belåtet leende på läpparna, det har jag bestämt!

GOD JUL ALLIHOPA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0