Counting the days.

Idag gjorde jag det. Jag skrev in mina personuppgifter, jag skrev in datum,
jag signerade formuläret, och gav det till läraren, det finns ingen åtevändo.
1700 kr skall betalas in, sedan hålls proven den 8 mars 2008.
Jag fick rysningar över hela kroppen när jag skrev under, och jag gick från
lektionen med ett osäkert leende på läpparna. CAMBRIDGE mina vänner,
CAMBRIDGE. Det är inget man gör i en handvändning direkt.

"När ni har ett certifikat så kommer ni att anses experter internationellt, och
det är ett svårt prov som kräver fullständig koncentration och vilja."
Jag vill, jag vill, jag vill!

Det finns ingen osäkerhet längre. Jag har en underbar lärare, som verkligen
ser en, och som har övertygat mig om mina styrkor inom de områden jag
faktiskt behärskar. För övrigt en av de bästa lärarna jag någonsin haft!
Men jag kan tala om en sak för er: På provdagen kommer jag att ha svårt
att gå, att tala, att andas, för jag kommer nog att vara nervösare än jag nånsin
varit i hela mitt liv. Fast på ett sätt är det ju ganska underbart också.
Tänk, vilken möjlighet jag har! Jag ska kämpa allt jag har, det är ett löfte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0