Jag har sorg.

I alla fall litegrann, för detta är en sällsynt dag för mig.
Söndagar brukar vara avskedsdagar - har man en pojke
i Malmö när man själv bor i Borås så är det inte konstigt.
Men idag slutade sommarlovet för mig, eftersom vi nu är
tillbaka till att pendla igen. Och inte bara det:
Min lillasyster flyttar hemifrån också.

Pendlandet känns inte så överdrivet farligt faktiskt,
man vänjer sig snabbt vid rutinen, och man har ju varann.
Men Linda... Visst kan du vara tjatig, men det kommer att
kännas konstigt att inte få se dig så ofta längre.
För mig är du fortfarande den där lilla ungen som alltid
kramade om mig när vi var i skolan, och såg upp till mig.
Så längesen nu.

Idag var det ett dubbelt avsked.
Inget kul alls.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0