Hundar är också vänner.

Detta uttryck är jag en varm anhängare för, vill jag lova.
Finns det något bättre än en vovve som inget hellre vill än
att vara med dig, timme ut och timme in? De är verkligen
underbart underbara djur!
Det finns heller inget förställt
hos dem, alla känslor är äkta känslor och de ljuger aldrig!

Anledningen till att jag kom att tänka på detta är att jag fick
ett väldigt fint och roligt uppvaknande imorse kl. 07:00 ungefär.
Mattis vovve Luchi var lite ängslig, hade väl ont i magen antar
jag, så han sökte lite sällskap vilket inte är lätt när allt folk sover.
Där låg jag och snusade och sov, när en iskall nos plötsligt
buffade på min näsa,  och helt plötsligt fick jag syn på två
pigga och busiga ögon som stirrade förväntansfullt på
mig! Skrattande väckte jag Matti, som muttrade något ohörbart
om att han minsann försökte sova, och snarkade vidare.
Men Luchi ville i alla fall prata med mig, så han hoppade upp
i sängen och somnade liggandes över mitt ben. Underbart.



En av mina bästa vänner. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0